دسته‌بندی نشده

اوپو Find N آثاری از تاخوردگی ندارد

نقد و بررسی مشخصات گوشی اوپو Find N

در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) شرکت اوپو از اولین دستگاه تاشو کمپانی خود به نام اوپو Find N رونمایی کرد و به دلیل اینکه این گجت منعطف از مشخصات جذابی پشتیبانی می‌کند توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جذب کند.

در حال حاضر اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با زمان عرضه رسمی این دستگاه در دسترس نیست و افراد بر اساس شایعه‌های منتشر شده بر این باورند که اوپو در تاریخ ۲۳ دسامبر (۲ دی) به بازار جهانی عرضه خواهد شد. بر این اساس کاربران می‌توانند طی هفته‌های آینده با پرداخت مبلغی حدود ۱۲۰۰ دلار این گجت را خریداری کنند.

اگر از تعدادی از مشخصات گوشی‌های تاشو مثل گجت شرکت سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 3 اطلاع داشته باشید متوجه می‌شوید که قیمت ۱۲۰۰ دلاری برای گجت جدید اوپو بسیار مناسب است؛ زیرا سامسونگ گجت تاشو خود را با قیمت حدود ۱۸۰۰ دلار به بازار عرضه کرد.

سامسونگ به جزء نسخه‌های قدیمی دارای یک دستگاه تاشو ارزان قیمت به نام Galaxy Z Flip 3 است که کاربران با پرداخت هزار دلار می‌توانند این گجت منعطف را خریداری کنند، اما از نظر طراحی این گوشی هوشمند با دستگاه جدید اوپو بسیار متفاوت است و نمی‌توان آن دو را با یکدیگر مقایسه کرد.

این شرکت گوشی اوپو Find N را طوری طراحی کرده که وزن آن معادل ۲۷۵ گرم است. شاید در ابتدا به نظر برسد که این دستگاه یک گجت سنگین محسوب می‌شود، اما وزن ۲۷۵ گرمی برای یک گوشی تاشو که به یک تبلت کوچک تبدیل می‌شود بسیار مناسب است.

صفحه نمایش دوم این گجت که در حالت بسته بودن دستگاه می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند و توسط یکی از مقاوم‌ترین شیشه‌های تولید شده محافظت می‌شود که Gorilla Glass Victus نام دارد. نکته جالب توجه این است که پنل پشتی این گوشی تاشو نیز توسط همین شیشه محافظت می‌شود و بر اساس این موضوع می‌توان گفت که کیفیت ساخت این گجت بسیار بالا است.

بررسی مشخصات اوپو Find N

جنس بدنه دستگاه جدید اوپو از آلومینیوم ساخته شده و ترکیب آلومینیوم و شیشه می‌تواند تقریبا حس یک گوشی گران قیمت را منتقل کند. در حال حاضر گوشی‌های دیگری در بازار وجود دارند که از کیفیت ساخت بالاتری پشتیبانی می‌کنند و برای مثال می‌توان به پرچمداران سامسونگ و اپل اشاره کرد.

پرچمداران کمپانی‌های مختلف از شیشه و استیل ضد زنگ (یا فلزهای با کیفیت‌تری) ساخته شده‌اند و ترکیب این فلز با شیشه می‌تواند حس گران قیمت و همچنین با کیفت بودن گجت را به کاربران منتقل کند. به علاوه در دست گرفتن گوشی هوشمند به مدت زمان طولانی باعث خستگی دست نخواهد شد.

از نظر طراحی می‌توان گفت که این گجت دارای کیفیت مناسبی بوده، اما انتظار می‌رفت که یک گجت ۱۲۰۰ دلاری از پنلی از جنس استیل ضد زنگ بهره ببرد. اگر بخواهیم این گجت تاشو را از نظر طراحی با دیگر دستگاه‌های موجود در بازار در یک رده قرار دهیم می‌توانیم گوشی آیفون ۱۳ شرکت اپل را مثال بزنیم.

این گجت دارای قیمتی حدود ۸۰۰ دلار بوده و از پنل پشتی شیشه‌ای و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم بهره می‌برد و از این نظر با دستگاه ۱۲۰۰ دلاری اوپو نیز برابری می‌کند. اما دستگاه آیفون ۱۳ پرو شرکت اپل از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار بوده و از استیل ضد زنگ برای ساخت بدنه این دستگاه استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *