دسته‌بندی نشده

مراسم معرفی کارت گرافیک جدید ایسوس

نظر می‌رسد که اولین مدل سفارشی از پرچم‌دار جدید کارت گرافیک‌های انویدیا در تصاویر جدید دیده شده است. کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti به‌زودی به پرچم‌دار جدید خانواده Ampere انویدیا تبدیل می‌شود و ظاهرا ایسوس اولین شرکتی است که محصول ویژه‌ی خود را برپایه این GPU تولید می‌کند. عملکرد RTX 3090 Ti با تراشه‌ی حافظه‌ی سریع‌تر GDDR6X خود نسبت به مدل فعلی RTX 3090، پردازش گرافیکی گیمینگ را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. وبسایت ITHome اولین تصاویر از کارت گرافیک ASUS GeForce RTX 3090 Ti TUF را منتشر کرد که در ادامه می‌توانید آن را ملاحظه کنید.

کارت گرافیک سفارشی ASUS GeForce RTX 3090 Ti TUF Gaming

این سایت هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی کارت را ارائه نکرده است و به جز جعبه‌ی آن که تصویری از این کارت روی آن نقش بسته، جزئیات دیگری را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. نکته‌ی قابل ذکر دیگر، شباهت زیاد جعبه‌ی این کارت به مدل فعلی 3090 TUF Gaming و عدم اشاره به فناوری ارتباطی PCIe Gen 5.0 است که در شایعات به GeForce RTX 3090 Ti نسبت داده شده بود. البته ممکن است این موضوع همچنان برای مدل مرجع یا Founders Edition این کارت صادق باشد؛ چرا که فقط کانکتور برق آن بود که قرار است با نسل 5 سازگار باشد. این در حالی است که اکثر مدل‌های سفارشی از ورودی برق غیر از FE استفاده می‌کنند.

براساس مشخصات منتسب به کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti، ظاهرا این کارت گرافیک توان طراحی حرارتی (TDP) تا مقدار ۴۵۰ وات خواهد داشت. این مقدار ۱۰۰ وات از مدل عادی 3090 بیشتر است. هنوز مشخص نیست که اعداد اعلام‌شده مقدار نهایی TDP را نشان می‌دهد یا مختص کارت‌ گرافیک‌های سفارشی می‌شود. این کارت نه‌تنها از یک رابط گذرگاه کامل ۳۸۴ بیت در یک پردازنده گرافیکی GA102 برخوردار است، بلکه در ساختار آن یک حافظه GDDR6X ساخته‌ی شرکت میکرون با سرعت ۲۱ گیگابیت بر ثانیه نیز استفاده خواهد شد.

این رقم درواقع یک ارتقا ۷.۷ درصدی را در پهنای باند تراشه‌ی حافظه RTX 3090 نشان می‌دهد که احتمالا در مدل Ti به ۱۰۰۸ گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید. براساس اطلاعات غیررسمی، پردازنده گرافیکی GA102 در کارت گرافیک RTX 3090 Ti از ۸۴ مولتی پروسسور جریانی و ۱۰۷۵۲ پردازنده‌ی شیدر برخوردار است. از نظر قیمت نیز این احتمال وجود دارد که انویدیا همان برچسب قیمت ۱۴۹۹ دلاری پرچم‌دار خود را برای آن حفظ کند. اما به‌طور کلی می‌توان یک افزایش ۵ درصدی را برای آن متصور شد. گرچه در شرایط فعلی هیچ کارت گرافیکی با قیمت مصوب MSRP در بازار پیدا نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *